Är du intresserad av kostrådgivning eller föreläsningar - besök min hemsida!



Powered By Blogger

torsdag 25 mars 2010

IMMUNSTÄRKANDE MELLIS


Har varit sjuk, men nu är jag trött på det och jag är säker på att dagens eftermiddagsmellis kommer få mig på benen igen! Naturell yoghurt med bär (jag använde en färdig fryst blandning på gojibär, havtorn, vinbär, blåbär och björnbär), nötmix, krossade linfrön och flytande honung. Kan även mixas till en smoothie!

Vill du hålla dig frisk så boosta på med detta:

- Omega-3, denna fleromättade fettsyra finns främst i feta fiskar som lax, makrill och sill, men även i en mer svårtillgänglig form i krossade linfrön, linfröolja och valnötter.

- Probiotika, de goda bakterierna finns det rikligt av i naturell yoghurt, särskilt i Cultura och Verum som har extra bakeriekultur tillsatt. Dessutom finner du det i mjölksyrade grönsaker, surdegsbröd och surströmming.

- Antioxidanter, små fina saker som fungerar som kroppens soldater och oskadliggör främmande ämnen. Finns framförallt i färgglada bär, grönsaker och frukter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar