Är du intresserad av kostrådgivning eller föreläsningar - besök min hemsida!



Powered By Blogger

söndag 6 juni 2010

KVALITET

Har tränat mycket hela helgen så kroppen skrek efter energi och jag gav den kvalitet! Lägger nästan alla mina pengar på mat nu för tiden - hellre goda Kravmärkta mandelchips för 45 kronor än billigare storpack för 20... Känner mer respekt för de lyxiga chipsen och inbillar mig då att jag njuter mer och äter mindre av dem.

Mandelchipsen innehåller solrosolja. Annars är palmolja den vegetabiliska olja som tidigare ofta använts i många chipssorter. Palmoljan är billig, det enda den kostar är att det måste skövlas massa regnskog för att utvinna den.... Glädjande nog har både olw och estrella bytt från palmolja till solrosolja i sina chips. Svenska lantchips däremot - som man av någon anledning tror är bra bara för att de är packeterade i bruna naturvänliga påsar - skriver endast "vegetabilisk olja" på förpackningen, vilket troligen innebär att det är palmolja i chipsen. Bu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar