Är du intresserad av kostrådgivning eller föreläsningar - besök min hemsida!



Powered By Blogger

tisdag 13 april 2010

ETT FETT MELLANMÅL

Enligt pressen ska jag som kvinna passa mig för snabba kolhydrater. En italiensk studie gjord på 48 000 kvinnor och män visar att kvinnor med högt intag av snabba kolhydrater (socker, vitt bröd, sylt, läsk m.m) i större utsträckning än män drabbas av höga blodfetter med hjärtsjukdom som följd. Ingen nyhet direkt att livsmedel som dessa bör minimeras om man eftersträvar en hälsosam kost...

För att inte riskera att få i mig nån endaste liten farlig kolhydrat (ironi) bestämde jag mig därför för ett fett och gott mellanmål idag. Det blev turkisk yoghurt med rostade hasselnötter och kanel. Väldigt gott och även mättande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar